Kapitola I
Zaujímavosti:
Čarodejka Abigail, ktorá má dom povyše krčmy, predavač v krčme a Bylinkár z Wyzimy stojaci pri krčme majú na predaj knihy o beštiách a bylinách. Z nich sa naučíte ako získavať rozličné prísady z rastlín a potvor.
- Jednu knihu môžete vyhrať od pijáka v krčme, ak ho prepijete („Kniha strachu a nenávisti, zväzok I“.).
- Abigial vás za 30 orenov naučí aj recept Olej proti prízrakom.
- V dome Velebného pána je kniha Ithlinino proroctvo.
- V jednom z domov medzi dvoma kaplnkami na ceste z krčmy do dediny Velebného pána je kniha Bahenné potvory.
- V jednej z budov v dedine Velebného pána nájdete knihu Základy Alchýmie.
- V dome Harena Brogga nájdete knihu „Proti neľuďom“.
- V jaskyni banditov Salamandry nájdete recept Kniha Puštíka (recepty Svalčec, Puštík a Biely Med).
- V krypte (kam pôjdete aj v rámci úlohy „Krypta“) sa naučíte znamenie Igni.
- V krčme môžete zápasiť pästný súboj o peniaze. Keď porazíte tučného Freda, miestneho šampióna, môžete si zvoliť odmenu buď 100 orenov, alebo zlatý prsteň s diamantom, alebo dve fľaše zerrikánskeho špiritusu, chlieb a syr.
- Pri krčme je trpasličí kováč. Za 30 zlatých vám predá tuk na meče. Tiež vám môže vylepšiť zbrane ak máte špeciálne rudy.
- Keď do krčmy dorazí trpaslík Zoltan Chivay, môžete ho skúsiť prepiť, tak ako aj miestneho pijana. Ak zvládnete vypiť viac ako on, dostanete od neho diamant.
1. Ľudia a Netvory
Dorazíte do Wizimynského podhradia. Túto oblasť sužuje neznáma Beštia, veľký ohnivý pes, ktorého sprevádzajú malé pekelné psi zvané Barghesti. Práve mieri do miestnej krčmy mladá žena v doprovode chlapca Alvina a napadne ich beštia. Zavretú bránu otvorí jeden z miestnych, aby žene pomohol a vtrhnú k vám štyria Barghesti. Zabite ich a po boji uvidíte, ako chlapec Alvin vypovie Ithlinino proroctvo. O chlapca sa postará vaša známa liečiteľka Shani. Pohovorte si s ňou o situácii. Mimo informácií o beštii sa popýtajte aj na salamandrových banditov, ktorých hľadáte. Odporučí vám popýtať sa velebného pána a získate aj úlohu Chvost Salamandra.
Zájdite teda do dediny pri západnej bráne mesta. Velebný pán je cez deň pri kostole a v noci vo svojom dome vedľa kostola (v jeho dome je aj kniha Ithlinino proroctvo). Pohovorte si s ním. Chce zničiť beštiu a verí, že na to postačí zapáliť večný oheň v piatich kaplnkách. Dá vám päť sviečok a v noci máte zapáliť oheň v každej kaplnke. Keď sa ho spýtate na Salamandru, tak vám dá pečatný prsteň Večného ohňa, aby vám traja významní občania dediny verili, že pracujete pre neho, keď si budete získavať ich dôveru.
Kaplnky vedú od domu čarodejky Abigail (kúsok nad krčmou) popri ceste až k dedine, kde žije Velebný pán. Keď padne noc zájdite ku kaplnke a zapáľte ju. Postupujte od jedného konca k druhému a postupne zapáľte sviečkami od Velebného pána všetkých päť kaplniek. Cestou vás samozrejme budú napádať psi Barhesti, takže pozor na nich. Keď zapálite všetky kaplnky, oznámte to Velebnému pánovi.
Večný oheň v kaplnkách beštiu nezahnal. Velebný pán je naštvaný a podozrieva z privolania beštie Abigail. Zájdite za ňou. Povie, že by ste niečo mohli odhaliť ďalším aktivovaním síl Alvina (ktorého prevzala od Shani a teraz sa o neho stará). Aby spustila jeho sily, potrebuje lektvar z piatich kvetov Bielej Myrty. Ak máte schopnosť bylinárstva (medzi talentami v rámci položky Inteligencia) a poznáte rastliny (knihu predáva aj Abi), tak môžete tieto kvety natrhať sami. Inak ich môžete kúpiť po 9 orenov u bylinkára pri krčme. Keď jej donesiete suroviny, povie, že sa pustí do prípravy. Zatiaľ si odbehnite po nejakú inú úlohu a keď sa vrátite, bude mať lektvar už pripravený. Dá ho vypiť Alvinovi, ktorý zase niečo o beštii odhalí. Zájdite za Velebným pánom a povedzte mu, že ste zistili, že beštia je tu kvôli zlu niekoho z obyvateľov dediny. Nie je nadšený, ale dá vám 200 orenov.
Tiež už z neho môžete vytiahnuť informácie o banditoch, za ktorými sa vydáte v rámci úlohy „Chvost Salamandra“. V rámci tej úlohy sa dostanete cez banditov až do jaskyne, kde nájdete Abigail. Pripravuje tu mocné kúzlo, ktoré chce zoslať na dedinčanov, pretože tí už čakajú vonku a chcú ju zlynčovať. Prosí vás o pomoc. Než odídete, môžete s ňou pred ťažkým rozhodnutím v tmavej a vlhkej jaskyni ešte stráviť krátke chvíle vášnivého potešenia.
Keď vyjdete von, čakajú tam už dedinčania a chcú, aby ste im vydali Abigail. Rozhodnutie je na vás. Od Abigail ste sa dozvedeli, že Odo zabil svojho brata pre peniaze, že Velebný pán vyhnal svoju dcéru keď otehotnela, ktorá teraz šliape vo Wyzime, že Haren Brogg pre zlato zapredal strážam členov Scoia´tael a že Mikul znásilnil Ilsu, ktorá sa potom zabila. Naviac viete, že dedinčania dávali svoje deti banditom Salamandra. Ona o všetkých týchto zločinoch vedela a nič s tým nespravila, ešte Ilse predala jed, aby sa mohla otráviť. Dedinčania váľajú všetku vinu na ňu, Odo tvrdí, že ho očarovala, no viete, že sám by brata vojaka nedokázal zabiť ani očarovaný, hoci ste našli v Abigailinom dome figúrku vyzerajúcu ako Odo. Haren tvrdí, že mu sľúbila sex, ak bude obchodovať s Vevericami. No robil to dobrovoľne aj na tom zarobil, no na druhej strane, Abigail sa vyspala aj s vami, aby ste jej pomohli. V podstate sú vinní všetci, vrátane Abigail, ale rozhodnite sa, či ju necháte zabiť dedinčanmi, alebo ju zachránite a odvediete preč.
- Ak ju necháte dedinčanom, tak ju zabijú. Keď budete odchádzať, napadne vás beštia. Pár dedinčanov bude pri vás a budú bojovať s jej psami, kým nepadnú, čo bude celkom rýchle. Na beštiu použite rýchly štýl a ak vás obkľúčia aj jej psi, tak skupinový a odhadzujte ich s Aard. Po boji s beštiou vám poďakuje Velebný pán a daruje vám aj glejt na vstup do mesta.
- Ak zachránite Abigail, tak odchádzate spolu s ňou a napadne vás beštia. Snažte sa, aby Abigail neomráčili (zabiť ju nemôžu), pretože vás počas boja lieči. Aj tak sa hodí vypiť lastovičku. Na beštiu použite rýchly štýl a ak vás obkľúčia aj jej psi, tak skupinový a odhadzujte ich s Aard. Keď beštiu zabijete, objavia sa dedinčania, ktorí dúfajú, že ste bojom s beštiou oslabení a napadnú vás a Abi. Zabite ich. Abigail opúšťa dedinu a vy si z tela Velebného pána vezmite glejt na vstup do mesta.
2. Chvost Salamandra
Hneď na začiatku, keď ste sa prvýkrát stretli so Shani a rozprávali sa o banditoch, získali ste túto úlohu. Nielenže banditi Salamandra terorizujú okolie, ale sú to tiež tí, ktorých prenasledujete z Kaer Morhenu, tak by ste sa o nich postarať. Odporučí vám začať pátranie u Velebného pána. U neho prijmite úlohu so zapálením ohňa v kaplnkách (v rámci úlohy Ľudia a Netvory) a spýtajte sa ho na banditov. Dostanete od neho pečatný prsteň večného ohňa. Povie vám, že ak vám majú prezradiť niečo o banditoch, najprv vám musia dôverovať.
Musíte si získať dôveru štyroch významných obyvateľov dediny. Jeho dôveru si získate zapálením ohňa v kaplnkách. Ďalší traja sú boháč Odo (splňte pre neho úlohu „Tajomstvo záhrady“), strážca Mikul (splňte úlohu „Krypta“) a kupec Haren Brogg (splňte úlohu „Noční hostia“). Keď si získate dôveru týchto ľudí, tak ešte pôjdete za čarodejkou Abigail a namiešate pre ňu odvar z kvetov Bielej Myrty. Potom zistíte informácie o Beštii, ktoré odovzdajte Velebnému pánovi. Po všetkých vašich skutkoch už máte dostatočnú dôveru, takže vám povie, kde sa ukrývajú banditi a pošle vás za krčmárom.
Vráťte sa teda do krčmy, ktorú obsadilo pár banditov a obťažujú Shani. Zabite ich a z mŕtveho tela krčmára si vezmite kľúč od opusteného domu. Opustený dom je na križovatke medzi cestou z krčmy do dediny a cestou do jaskyne. Pred domom sú dvaja banditi, ktorí vás napadnú. Zabite ich a vstúpte do domu, kde zabite ďalších štyroch banditov. Padacími dverami v podlahe sa presuňte do jaskyne pod domom. V jaskyni stretnete veliteľa miestnych banditov, od ktorého sa dozviete ďalšie informácie príbehu (aj to, že tajomný mág sa volá Azar Javed). Po rozhovore zabite veliteľa aj dvoch jeho spoločníkov. Po boji prezrite jaskyňu, v ktorej sú deti z dediny vrátane Alvina. Nájdete tu rozličné veci (aj knihu Puštík s receptami). Po prieskume prerazte slabú stenu, pri ktorej stojí Alvin. Za ňou je jaskyňa, kde sa ukrýva Abigail. Tu pokračuje príbeh v rámci úlohy „Ľudia a netvory“, v rámci ktorého už získate glejt na vstup do mesta.
Keď potom vyjdete von (rozhodnete čo s Abigail a zabijete Beštiu), tak sa len vráťte do krčmy a vezmite so sebou Shani. Choďte k Mlynskej bráne nad mlynom, kde stojí Mikul a ukážte mu glejt, aby vás vpustil do mesta. Tým končí táto kapitola.
3. Objednávka: Barghesti
Na nástenke pred krčmou nájdete pár objednávok. Jednu si dala Abigail, mladá čarodejnica žijúca v dome neďaleko krčmy. Chce 10 lebiek Barghestov. Tieto psy vás počas noci v tejto oblasti neustále napádajú, takže nie je problém ich nájsť. Stačí ich pozabíjať a pobrať si ich lebky. Za ne dostanete od Abigail dva korene mandragory a 100 orenov.
4. Objednávka: Ghulovia
Na nástenke pred krčmou nájdete pár objednávok. Jednu si tam dal aj alchymista Kalkstein. Aby ste získali krv z ghúla musíte mať najprv o ghuloch poznatky. Tie získate z knihy „Kniha strachu a nenávisti, zväzok I“. Tú môžete kúpiť od obchodníka s knihami, ktorý sa cez deň zdržuje v krčme, alebo ju vyhrať od pijana, ktorý je samozrejme tiež v krčme (stačí vypiť viac alkoholu, než on a stáť na nohách). Počas úlohy „Krypta“ sa dostanete ku ghulom, tak si úlohu môžete nechať na potom. Keď budete potom s Kalksteinom (stretnete ho rovno po úlohe „Krypta“ na moste pred bránou do mesta), tak mu odovzdajte tri fľaštičky krvi a dostanete 100 orenov.
5. Objednávka: Utopenci
Na nástenke pred krčmou nájdete pár objednávok. Jednu si tam dal aj Velebný pán z dediny. Aby ste získali Mozgy utopencov ako dôkaz, že ste ich zabili, potrebujete mať o nich poznatky z knihy. V jednom z domov medzi dvoma kaplnkami na ceste z krčmy do dediny Velebného pána je kniha Bahenné potvory. Môžete ju tiež kúpiť v krčme. Utopenci sa objavujú v noci na brehoch rieky. Tiež sa s nimi stretnete v úlohe „Noční hostia“. Keď získate tri ich mozgy, zaneste ich Velebnému pánovi. Dostanete 100 orenov.
6. Oneskorený vtáčik
V noci pred krčmou nájdete pár chlapov, ktorí obťažujú Vesnu Hood barmanku z krčmy, ktorá je na ceste domov. Keď sa priblížite, poprosí vás Vesna o pomoc. Ak odmietnete, tak ju zabijú a úloha je nesplnená. Pomôžte jej a zabite chlapov. Potom vás ešte poprosí, aby ste ju odprevadili domov. Ak vyrazíte hneď, budete ju musieť v noci ochraňovať pred Barghestmi. Môžete rovno prebehnúť až do dediny a dúfať, že dobehne za vami a cestou ju nezabijú. Tiež sa môžete vrátiť ku krčme a pri ohni meditovať až do rána a cez deň ju v pohode odprevadiť až do dediny Velebného pána. Keď ju dostanete do dediny, tak vám poďakuje.
Tam sa s ňou môžete dohovoriť ešte na ďalšej schôdzke. Povie vám, že sa stretnete v noci pred mlynom. Mlyn je za riekou, za dedinou. V noci toho istého dňa tam zájdite a prineste nejaké víno. V noci tam bude aj Vesna. Pri rozhovore jej dajte ako darček víno a ona sa vám za vašu pomoc odvďačí milostnými chvíľkami.
7. Rasisti
Pod dedinou Velebného pána zbehnite dole k rieke a tam nájdete starého priateľa trpaslíka Zoltana Chivaya, ktorého obťažuje pár odporcov neľudí. Pomôžte mu a zabite ich. Z tela jedného z nepriateľov si vezmite hracie kocky a spýtajte sa na ne Zoltana. Naučí vás hrať túto hru, ktorú môžete hrať aj s ďalšími postavami a vyhrať tak peniaze.
8. Kocky: nováčik
Keď získate kocky a trpaslík Zoltan Chivay (úloha „Rasisti“) vás naučí ako sa s nimi hrá, môžete vyzývať súperov a hrať o peniaze. Zoltan Chivay sa po vašom stretnutí presunie do krčmy. Tam ho nájdete a tak si s ním zahrajte. Tiež vám povie, že tu môžete hrať s Harenom Broggom, Odom a Mikulom. Pre každého budete plniť jednu úlohu, tak viete, kde sú.
Ak si s nimi všetkými nezahráte, nič sa nedeje. V druhej kapitole sú tiež začiatočníci a to sú prostitútka Carmen, záhradník pri Lebedovom špitály a Vaska, vodkyňa dediny tehlárov v Bažinách.
9. Noční hostia
Pri rieke za dedinou je pár domov a v jednom z nich sídli Haren Brogg. Oslovte ho. Aby vám ponúkol prácu, tak mu ukážte pečatný prsteň od Velebného pána, ktorý vám dal keď ste súhlasili, že zapálite večný oheň v kaplnkách (alebo ho podplaťte 60 orenmi). Povie vám, aby ste sa zbavili utopencov, ktorí sa vynárajú pri jeho tovare. Vyjdite von a pri rieke nájdete naskladanú hromadu tovaru. V noci sa tam vynorí skupina utopencov. Pozabíjajte ich.
Keď všetkých zabijete, objaví sa skupina Scoia´tael, trpaslík a dvaja elfovia, ktorí chcú tento tovar. Tu sa musíte rozhodnúť, čo spravíte a bude to mať aj neskoršie následky. Buď im odmietnite vydať tovar a budete ich musieť zabiť, alebo im ten tovar proste nechajte.
Keď skončíte so Scoia´tael, tak sa vráťte za Harenom. Za odmenu dostanete 200 orenov a tiež vám povie niečo o Salamandroch.
10. Krypta
Pri severnej bráne stráži Mikul. Oslovte ho. Aby vám ponúkol prácu, tak mu ukážte pečatný prsteň od Velebného pána, ktorý vám dal keď ste súhlasili, že zapálite večný oheň v kaplnkách (alebo ho podplaťte 40 orenmi). Povie vám, že v miestnej krypte treba zničiť ghúlov. Zájdite teda do krypty, ktorá je napravo na rázcestí. Vnútri zabite všetkých ghúlov v prvých dvoch halách a v zadnej získate aj z kruhu vnútorného ohňa znamenie Igni.
Vráťte sa to oznámiť Mikulovi. Na moste vás prepadne pár banditov od Salamandru. Ak ste v Kaer Morhene bojovali s chimérou, tak banditi ukradli aj vaše vybavenie a už stihli zmutovať jedného psa, ktorý vás napadne. Ak ste v Kaer Morhene šli s Triss do laboratória, tak nestihli ukradnúť vybavenie, ktoré chcú teraz ukradnúť miestnemu alchymistovi Kalksteinovi – v tom prípade vás napadnú len banditi a mág.
Porazte ich a potom oznámte Mikulovi splnenie úlohy. Dostanete odmenu 200 orenov.
11. Tajomstvo záhrady
Poniže krčmy má svoj dom Odo. Oslovte ho. Aby vám ponúkol prácu, tak mu ukážte pečatný prsteň od Velebného pána, ktorý vám ho dal, keď ste súhlasili, že zapálite večný oheň v kaplnkách (alebo si s ním vypite). Povie vám, že má v záhrade mäsožravé rastliny. Trochu si ešte vypijete pri dohadovaní ceny za vašu prácu, takže keď sa potom uprostred noci objavíte na záhrade, môžete byť trochu pripitý. No dve rastliny by nemali byť problém. Zabite ich a oznámte splnenie Odovi za 100 orenov.
12. Tieň minulosti
V krčme sa cez deň zdržiava obchodník Declan Leuvaarden. Oslovte ho a zistíte, že sa stratil jeho priateľ, ktorý sa chcel preplížiť do mesta podzemnou jaskyňou. Máte ho nájsť a ak je mŕtvy, tak pochovať. Za dedinou Velebného pána choďte k hradbe a naľavo popri rieke. Narazíte na jaskyňu. V nej zabite echinopsov. V tele jednej z týchto rastlín nájdete kosti Leuvaardenovho priateľa. Vezmite si ich a zájdite za Velebným pánom. Keď ste už pre neho zapálil ohne v kaplnkách, tak vás vpustí do kostola. Vojdite do kostola a v podzemí vložte kosti do sargofágu. Objaví sa nemŕtva duchovná bytosť kráľ Lovu. Pohovorte si s ním a rozhovor buď končí vašim pohŕdaním osudom s prísľubom niečoho do budúcna, alebo vyvolaním ducha Lea, ktorého musíte zničiť. Potom sa vráťte cez deň do krčmy a oznámte Leuvaardenovi splnenie úlohy. Dostanete 200 orenov.
13. Netvor z Jazera
V noci choďte k rieke, na jej druhú stranu, pri mlyne a tam nájdete veľkého utopenca Nabira. Zabite ho a vezmite si z neho ako trofej jeho hlavu (plus jazyk, ak o tom máte poznatky). Pri ceste z krčmy do dediny táborí miestny lovec. Odneste mu trofej a dostanete za to 200 orenov.
14. Kráľ Krypty
Keď splníte úlohu „Krypta“, v rámci ktorej zabijete ghulov v krypte, tak sa vám sprístupní zadná časť krypty, pretože ako povedal Mikul, keď sa ľudia dopočuli, že ste zabili ghulov, chceli ísť prekopať kryptu kvôli pokladom. Vráťte sa teda do krypty a prejdite do jej zadnej časti. Prebojujte sa cez ghulov až na koniec, kde vás čaká veľký ghúl Ozzrel. Zabite ho a vezmite si z neho hlavu ako trofej. Pri ceste z krčmy do dediny táborí miestny lovec. Odneste mu trofej a dostanete za to 200 orenov.
15. Hľadaný (časť prvá)
Túto úlohu môžete získať, keď nájdete na nástenke pred krčmou zatykač na Magistra. Nič viac sa spraviť nedá, v úlohe budete pokračovať až v druhej kapitole.
16. Horúci tovar (časť prvá)
Keď dokončíte úlohu „Noční hostia“, môžete sa spýtať Harena Brogga na prácu. Dá vám balíček, ktorý máte doručiť jeho priateľovi Colemanovi vo Wyzimskej krčme. Túto úlohu môžete dokončiť až v druhej kapitole. Nedokončíte ju, ak ste pri plnení úlohy „Noční hostia“ nezabili členov Scoia´tael, ktorí sa tam objavili.