Kapitola III
Zaujímavosti:
- V krčme „Nový Narakort“ môžete v súboji poraziť Huga Beronda a získať kameň svarog a červený meteorit, alebo runu zeme, alebo peniaze.
- U Triss nájdete knihu „Čarodejovia a čarodejky“.
- V tejto kapitole nájdete v bažinách v mágovej veži teleport, ktorým sa môžete presúvať medzi touto vežou, domom Kalksteina, domom Triss Ranuncul a neskôr aj medzi starou svätyňou v kanáloch.
- V kláštornej štvrti môžete darovať miestnej klebetnici (označená len ako „Drbna“) červené rukavičky a ona vás odmení vášnivou chvíľkou na spríjemnenie vašej púte.
1. Nóbl Hostina
Preberáte sa v spálni Triss Ranuncul, ktorá vás zachránila a previezla do Kupeckej štvrte mesta, kde býva. Pohovoríte si o rozličných veciach. Nielenže sa schyľuje k vojne s neľuďmi, ale pikle sa kujú aj v miestnej politike. Mali by ste o tom niečo zistiť. Bohatý kupec Leuvaarden vás pozval spolu s ďalšími významnými osobami na hostinu.
Môžete sa vydať preskúmať novú časť mesta a večer po šiestej sa zastavte v krčme. Na poschodí sa odohráva hostina. Oslovte Triss, ktorá je tu tiež. Potom sa privítajte s ostatnými hosťami, takže oslovte princeznú Addu (ktorú ste kedysi zachránili pred kliatbou), starostu Velerada, šéfa tajnej služby Talara a samozrejme Leuvaardena. Keď sa so všetkými zvítate, nechá vás Triss na chvíľu tak. Pohovorte si s Talarom, od ktorého sa toho dosť dozviete o tom, čo sa chystá. Tiež nejaké informácie môžete vytiahnuť z Velerada.
Napokon oslovte princeznú Addu. Keď rozviniete rozhovor o politike, chce od vás nejakú pochúťku, aby vám odpovedala. Dajte Veleradovi fľašu pálenky a povie vám, že Adda má rada surové mäso. Oslovte Talara a spýtajte sa ho, aké mäso konkrétne chutí Adde. Chce, aby ste mu doniesli list zo susednej izby. Proste tam vojdite a list si vezmite zo skrinky. Nachytá vás tam jeden hosť. Len mu povedzte, že ste hľadali niečo dobré na pitie a môžete si s ním dať pár pohárov piva. List dajte Talarovi a povie vám, čo má Adda rada. Napokon oslovte Triss, ktorú poproste, aby vám vyčarovala ilúziu tohto jedla. Keď vám ju dá, tak toto jedlo odovzdajte Adde. Pozve si vás do izby, kde ste kradli list. Zájdite tam za ňou a vášnivo jej dokážte, že chýry o vašich schopnostiach nie sú len chýrmi.
Keď sa vrátite na hostinu, tak vám Triss povie, že s vami chce hovoriť Leuvaarden. Oslovte ho a dozviete sa, čo má v pláne a samozrejme na to potrebuje vaše služby. Získate tak pár ďalších príbehových úloh, v rámci ktorých budete pracovať proti Salamandre. Po tomto rozhovore dostanete elixír Raffarda Bieleho a aj recept na prípravu tohto liečivého elixíru. Týmto sa táto úloha končí.
2. Zámka a kľúč
Leuvaarden vám povedal, že treba získať stopy vedúce k Salamandre a preto musíte dokončiť úlohy „Po nitke až ku klbku“, „Wyzimská spojka“, „Čas žne“ a „Diplomacia a lov“. Keď ich splníte, získate šifrovanú správu a šifrovací kľúč. Zaneste ich Leuvaardenovi do krčmy. Zastavte sa za ním neskôr a povie vám, že odhalili sídlo Salamandry. Nájdite v meste jedného dôstojníka stráže, ktorý je naklonený vašej veci a pomôže vám. Pobehajte po meste a oslovte niektorých dôstojníkov, ktorým povedzte heslo. Tretí zareaguje správne. Dohodnete sa, že o polnoci máte prísť do kanálov pod mestom.
Zájdite v noci do kanálov a stretnite sa s vojakmi. Tí vám prisunú rebrík do zabarikádovanej časti mesta. Vlezte tam a prejdite do domu, v ktorom je sídlo Salamandry. Vnútri zabite všetkých nepriateľov. Cez zrkadlo si môžete pohovoriť s Radovidom, ktorý v scénke odmietol podporiť Salamandru. Zo stojana pred zrkadlom si vezmite magický kameň a u jedného z mŕtvych nájdete kľúč od základne Salamandry. V pivnici sú ďalší nepriatelia, no nemusíte tam ísť. Vyjdite von a na ulici stretnete vlkodlaka (úloha „Kráska a zviera“).
Potom vstúpte do starej vyhne a v budove vstúpte opäť do kanálov. Vráťte sa do krčmy a pohovorte si s Triss aj Leuvaaardenom. Musíte udrieť na Salamandru, no Leuvaarden vám povie, že Salamandra má mocných spojencov a nemajú ako získať podporu oficiálnou cestou. Získavate úlohu „Ide do tuhého“.
2.1. Po nitke ku klbku
Zájdite do väzenia v kláštornej štvrti za Šémkom. Povie vám, že Salamandra sa pokúša ovládnuť trh s drogami. Od svojho informátora zistil, že súčasným priekupníkom je chlapík menom Angus. Nájdite ho v chudobnej štvrti. Nájdete ho tam, alebo v jeho dome medzi chudobnou štvrťou a obchodnou. Oslovte ho. Môžete sa pokúsiť od neho niečo kúpiť a keď sa spýta, kto vás odporučil, povedzte, že Kalkstein. Potom vám predá informácie za 1500 orenov. To je dosť veľa zbytočne vyhodených peňazí. Môžete byť proste na neho tvrdý a on sa pokúsi utiecť. Prenasledujte ho do jeho domu, kde vás napadne. Zabite ho a vezmite si z jeho tela list, ktorý vám dá informácie.
Zistíte, že v kanáloch má Salamandra úkryt. Zájdite tam a prejdite do časti, ktorú blokuje pár prekážok, ktoré odhoďte znamením Aard. Prejdite k dverám, kde sú dvaja strážcovia. Môžete ich zabiť, alebo im povedať heslo „Osteň“ a vpustia vás dovnútra. Ak sa do vnútra dostanete pokojne, môžete ešte zájsť do zadnej časti naľavo, kde sú chemici pripravujúci fisstech a osloviť hlavného chemika. Tento trpaslík, ak ho neudáte, že spal v práci, tak vám dá recept na elixír Argentia. Napokon zájdite do zadnej časti, kde je truhlica, ktorú strážia dvaja vrahovia. Vezmite si jej obsah, kde nájdete list od Gellerta (a šifrovací kľúč). Keď vyrabujete truhlicu šéfa, tak vás všetci napadnú. Ak ste sa prebojovali až sem, tak je to za jedno. Pozabíjajte všetkých vrahov a vráťte sa do kanálov, kde už čaká Šémko. Vyplatí vám 100 orenov a pošle vás zabiť Gellerta (úloha „Wyzimská spojka“).
2.2. Wyzimská spojka
Z Gellertovho listu, ktorý ste získali v tajnom laboratóriu na výrobu fisstechu zistíte, že sa Gellert zdržiava v kanáloch na prekladisku. Zájdite teda tam, na východnú stranu kanálov a nájdete tam Gellerta Bleinheima. On aj pár jeho mužov vás hneď napadnú. Zbite ich a oberte Gellertovu mŕtvolu. Vráťte sa opäť do žalára, kam sa už Šémko vrátil a oznámte mu splnenie misie. Dostanete 200 orenov.
2.3. Čas žne
V bažinách, v tehlárskej dedine oslovte Vasku. Povie vám, že banditi odviedli ľudí z jej dediny, aby pre nich zbierali rastliny v bažinách. Máte ich zachrániť. Sú to tri skupiny ľudí, ktoré sú pri veži, na mieste, kde boli drevorubači (ktorých vyzabíjali banditi, ako vám povedala Vaska) a v jaskyni (kde ste našli jeden sefiroth). Pri každej skupine je pár banditov, ktorých zabite a zachránení ľudia vám poďakujú. Vráťte sa oznámiť Vaske splnenie úlohy. Poďakuje vám a dostanete požehnanie vodných pánov aj knihu „Hymny šialenstva a zúfalstva“, ktorá popisuje tvora Dagona. Tiež vám povie, kde sídlia banditi a získate úlohu „Diplomacia a lov“. Odporučí vám pohovoriť si s Hierofantom.
2.3.4. Stratená ovečka (Časť druhá)
V jaskyni, v ktorej zachránite jednu skupinu tehlárov počas úlohy „Čas žne“ nájdete aj chlapca. Oslovte ho a zistíte, že je to zatúlaný chalan, ktorého vás Vaska poprosila nájsť už v minulej kapitole. Pošlite ho domov a zájdite oznámiť Vaske splnenie úlohy.
2.4. Diplomacia a lov
Po oslobodení tehlárov v úlohe „Čas žne“ vás pošle Vaska za Hierofantom. Zájdite za ním do hája druidov. Hierofant vám povie, že ho ľudia zo Salamandry požiadali o vylepšenie ich drogy. Samozrejme odmietol, ale teraz je to možnosť, ako ich vylákať. Utáborili sa povyše mágovej veže, v starom tábore veveríc. Inak môžete zájsť aj tam a vyzabíjať ich priamo. Je tam veľa banditov, ale dá sa vylákavať ich po skupinkách a zlikvidovať ich. Pokiaľ sa držíte Hierofantovho plánu, tak zájdite do jaskyne, kde ste oslobodili pár tehlárov a v nej zájdite do jej zadnej časti. Prebojujte sa cez kuroliškov a na konci si vezmite hubu lysohlávku. Tú zaneste Hierofantovi, ktorý pripraví odvar a dohodne aj stretnutie s Rolandom Bleinheimom, ktorý vedie tunajšiu skupinu Salamandry. Zájdite do bývalého tábora drevorubačov a tam vás napadne aj so skupinou svojich mužov. Hierofant a jeho wyverna vám pomáhajú. Zabite ich a z tela Rolanda si vezmite zašifrovanú správu.
3. Všetci kráľovi muži
Na začiatku tejto kapitoly, pri prvotnom rozhovore s Triss Ranuncul vám Triss povedala, že v kupeckej štvrti (kde žije a kde aj vy začínate kapitolu) bolo okrem karantény vyhlásené aj stanné právo. Nahlásila vás ako obyvateľa svojho domu, preto ste dostali glejt na pohyb po štvrti. Keď vyjdete na ulicu, tak vás skontroluje stráž, či máte glejt. Keď sa budete pohybovať po uliciach v noci, zastaví vás ďalšia hliadka a seržant Planúcej ruže vám skontroluje glejt. Povie, že na pohyb po uliciach v noci potrebujete druhý glejt, tak mu len sľúbte, že budete v meste bojovať proti kikimorám, ktoré v noci vliezajú do ulíc a dostanete glejt aj na nočný pohyb.
V rámci úlohy „Nóbl hostina“ získate list pre Talara, v ktorom sú zmienky o nejakom falšovaní. Keď neskôr budete pred krčmou „Nový Narkarot“, uvidíte tam skupinu mužov. Zistíte, že sú to vojaci vedení Roderickom de Wettom a chcú zatknúť Talara. De Wett tvrdí, že podľa kráľovského výnosu bol Talar zbavený funkcie vodcu tajnej služby. Talar tvrdí, že výnos je sfalšovaný. Máte sa rozhodnúť, čo spravíte. Ak to necháte tak, alebo pomôžete de Wettovi, tak to končí Talarovou smrťou. Postavte sa teda na stranu Talara a pomôžte mu. Potom za ním zájdite do krčmy a oslovte ho. Ukáže vám kráľovský výnos, ktorým ho kráľ poveruje, aby v jeho neprítomnosti dozrel na mesto. Výnos má pečať aj podpis. Výnos, ktorý prezentoval de Wett mal len pečať, ktorá sa dá sfalšovať.
Keď splníte úlohu „Veľká banková lúpež“, tak sa zastavte za Veleradom a povie vám, že má isté podozrenie, že niekto falšuje kráľovské výnosy. Keď sa v rámci úlohy „Zámka a kľúč“ dostanete do úkrytu Salamandry, vypočujete si rozhovor jej členov s Radovidom, ktorý vnesie ďalšie pochybnosti. V úkryte Salamandry si vezmite z pred zrkadla magický kameň a dajte ho Triss. Neskôr sa jej spýtajte, čo o ňom zistila. Prenos vraj smeroval do jedného domu v meste. Označí vám ho na mape. Vstúpte doň zadným vchodom z trhu. V miestnosti nájdete Redanského kráľa Radovida. Pohovoríte si o politických veciach a tiež podporí vaše podozrenie na falšovanie kráľovských výnosov.
Keď zabijete pri poslednej úlohe kapitoly „Ide do tuhého“ Kráľovnú Kikimor, tak získate list, v ktorom zistíte, že so Salamandrou pracovala Adda a ona falšovala kráľovské výnosy. To vám pri záverečnej scénke kapitoly napokon potvrdí aj ona sama.
4a. Šesť stôp pod zemou
Ak sa rozhodnete splniť túto úlohu, nebudete môcť dokončiť úlohu „Ozveny minulosti“.
Pred budovou Rádu Planúcej ruže v kláštornej štvrti cvičí rytier Sigfried nových regrútov. Pohovorte si s ním a povie vám, že na cintoríne miznú ľudia, ktorí sa tam vydajú a bolo by dobré, keby to niekto preveril.
Zájdite na cintorín a v jeho strede je ghul Vetala. Je to hovoriaci ghul, ktorý práve hoduje na mŕtvole. Vraví vám, že sa síce kŕmi telami, ale živých vraj nezabíja. Ak mu neveríte, tak ho napadnite a zabite jeho, aj ďalších nemŕtvych, ktorí mu prídu na pomoc. Oznámte to Sigfriedovi za 200 orenov. Ak si Vetalu vypočujete, povie vám, že hroby rabujú Veverice a zabíjajú ľudí, ktorí ich objavia. On sa potom živí len ich telami. Bežte ku krypte a nájdete tam pár členov Veveríc. Povedia vám, že v krypte uväznili pár ľudí a blížia sa k ním bežní ghulovia. Rozhodnite sa, čo spravíte. Ak sa rozhodnete zabiť Veverice, tak ich pobite, no ľudí už nezachránite. Keď to oznámite Sigfriedovi, povie vám, že životy sú dôležitejšie ako pomsta a rád vám za to nič nedá. On vám dá aspoň 100 orenov za námahu. Ak sa vydáte do krypty, veverice utečú. V krypte zájdite do jej zadnej časti, kde pobite ghulov a zachránite tak ľudí. Keď oznámite Sigfriedovi ich zachránenie, je potešený vašim skutkom a dostanete 400 orenov.
4b. Ozveny Minulosti
Ak sa rozhodnete splniť túto úlohu, nebudete môcť dokončiť úlohu „Šesť stôp pod zemou“.
V bažinách v háji druidov je opäť elf Yaevinn. Povie vám, že v kanáloch pod Wyzimou je stará elfská svätyňa. Vyslal tam oddiel svojich mužov a nemá o nich žiadne správy. Zájdite do kanálov pod Wyzimou a tam nájdete pár členov veveríc, ktorých vedie trpaslík Ren Grouver. Povie vám, že v starom chráme je nejaké zlo. Vstúpte tam a zabite Bruxu. Ren vám poďakuje a objaví sa aj Yaevinn, ktorý vám dá odmenu 300 orenov.
5. Veľká banková lúpež
Keď splníte úlohu „Šesť stôp pod zemou“, alebo úlohu „Ozveny minulosti“, tak za vami dobehne malý chlapec, ktorý vám oznámi, že v kupeckej štvrti prepadli Veverice banku. Velerad ho poslal po vás. Zájdite k banke a Velerad vám popíše situáciu. Sigfried a jeho rytieri už vstupujú do banky. Máte sa rozhodnúť, či vstúpite sami zadným vchodom, alebo spolu s rytiermi. Tu sa už definitívne rozhodnete, či sa pridáte na stranu Rádu Planúcej ruže, alebo na stranu neľudí. Ku komu sa pridáte rozhodnete až v nasledujúcej kapitole, ale budete sa môcť pridať len k tomu, komu pomôžete počas tejto úlohy.
Ak chcete ísť so Sigfriedom, tak vstúpte do banky. Tadiaľ sa však nedostanete, tak aj so Sigfriedom vstúpte do radnice a tadiaľ vstúpte do banky zadným vchodom. Na radnici pozabíjajte elfov a trpaslíkov a vstúpte do banky. Tam vás osloví trpaslík Ren Grouver. Máte poslednú možnosť sa rozhodnúť. Ak odmietnete vyjednávať, tak ich spolu so Sigfriedom napadnite a pobite. Vstúpte do spodnej časti banky, kde zabite ďalších nepriateľov, no Yaevinn utečie. Vstúpte priamo z banky do kanálov, kde prenasledujte Yaevinna. Zabite v kanáloch pár Veveríc, no Yaevinn aj tak utečie.
Ak sa rozhodnete ísť sami zadným vchodom, dostanete od Velerada kľúč od neďalekého skladu. Vstúpte doň a prebojujte sa cez pár Flederov do radnice. Tam vstúpte do banky, kde vás osloví trpaslík Ren Grouver. Povedzte, že chcete vyjednávať. Zájdite dole, kde sa pozhovárate s Yaevinnom a ponúknite mu pomoc. Presuniete sa do kanálov, kde vás požiada, aby ste zabili pár kikimor, ktoré im blokujú ústupovú cestu. Zabite ich a Veverice utečú.
Potom sa už len vráťte za Veleradom a oznámte mu splnenie úlohy.
6. Žriedlo
Triss Ranuncul vám povedala, že sa v meste objavili isté magické anomálie a rada by to prešetrila. Ponúknite jej pomoc a dostanete tri magické senzory, ktoré máte rozmiestniť po meste. V meste sú tri kamenné hlavy, do ktorých ich môžete vložiť. Jeden dajte do hlavy pri vstupe do kanálov v chrámovej časti, druhý na budovu pri vstupe do banky v kupeckej štvrti a tretí do rozpadnutej stavby uprostred cintorína. Keď to spravíte, zájdite za Triss. Povie vám, že senzory odhalili, že zdrojom anomálií je chlapec Alvin. Máte zájsť do špitála v chrámovej časti a priviesť ho, pretože jej ho odmieta vydať Shani. Dostanete tiež recept na odvar de Vries.
Zájdite do chrámovej štvrte, kde vás osloví Shani a požiada vás, aby ste chlapca nedávali k Triss a priviedli ho radšej k nej. Tu sa musíte rozhodnúť, čo spravíte. Treba ho odviesť k Triss, alebo Shani a tým si vybudujete vzťah s jednou z nich a druhú tým odpíšete.
Zájdite do špitálu a po vstupe vás zastaví Marigold, ktorý vám povie, že nejakí chlapi uniesli Alvina, ale že ich sledoval a vie, kam šli. Nasledujte Marigolda, ktorý vás zavedie k domu v časti neľudí. Vstúpte doň a pozabíjajte nepriateľov. Vstúpi za vami Marigold, tak ho pošlite s chlapcom za Triss, alebo za Shani (posledná možnosť sa rozhodnúť). Keď odídu, zabite ďalšiu skupinu banditov, ktorá k vám vtrhla.
Potom len zájdite za tou, ktorú ste si zvolili, pohovorte si a choďte tej druhej oznámiť, koho ste si vybrali ako opatrovateľku pre Alvina. Vráťte sa k vašej vyvolenej a potom sa s priateľmi opite v krčme.
Či ste si už zvolili Triss, alebo Shani, dohra s nimi je rovnaká. Obe chcú, aby ste sa venovali Alvinovi, tak ho zakaždým oslovte a vždy mu odpovedzte na otázky (Ak ste s Triss, tak na neho buďte prísny, ak ste so Shani, tak na neho buďte dobrý). Keď uznajú, že máte dobrý vzťah s Alvinom, tak chcú darček. Darujte vyvolenej prsteň (zlatý pečatný prsteň s červeným rubínom pre Triss a strieborný prsteň s jantárom pre Shani). Prsteň už možno máte, alebo ho môžete kúpiť od kupcov na trhoch. Za takýto dôkaz lásky zažijete vášeň krásky.
7. Ide do tuhého
Keď splníte úlohu „Zámka a kľúč“, tak sa musíte pripraviť na finálne stretnutie so Salamandrou. Leuvaarden vás pošle získať nejakých spojencov. V závislosti od toho, komu ste pomohli pri prepadnutí banky, tak požiadajte o pomoc buď Sigfrieda a rytierov rádu Planúcej ruže (Sifried je pred budovou rádu v Kláštornej štvrti), alebo Yaevinna a jeho oddiel veveríc (Yaevinn je v dome u Vivaldiho v Kláštornej štvrti). Splňte si vedľajšie úlohy a vráťte sa do krčmy, kde sa vydáte ukončiť túto kapitolu. Po návrate vás napadne pár banditov. Ak ste pomohli Vincentovi v úlohe „kráska a zviera“, tak vám on a pár strážcov prídu na pomoc.
Vás aj vášho spojenca Triss teleportuje do základne Salamandry. Prejdite chodbou a prebojujte sa miestnosťou s nepriateľmi. Pokračujte chodbou k vášmu spojencovi. V hale pred vami sú nepriatelia aj ich vodcovia. Vy najprv prejdite len napravo, kde zabite mága a vezmite si od neho Magický kameň. S ním otvorte naľavo portál, ktorým sa k vám dostanú vaši spojenci (rytieri/ veverice). Zaútočte a pozabíjajte banditov. Na konci sa stretnete s Javedom a Magistrom. Javed utečie. Bežte za Magistrom. V ďalšej jaskyni zabite najprv jeho poskokov a potom sa pustite aj do Magistra, ktorý prekvapivo nie je veľmi silný.
Porazte ho a prepadnete sa o podlažie nižšie. Tam sa objaví kráľovná kikimor. Zabije Magistra a vrhne sa na vás. Nebojujte s ňou, inak vás hneď zabije. Vbehnite do chodby za jaskyňou a Kikimora vás bude sledovať. Zhadzujte na ňu znamením Aard trámy. Napokon dobehnete do jaskyne, kde je hromada ďalších menších kikimor. Počkajte si, kým tam vbehne aj kráľovná a prebehnite na okraj jaskyne, kde ste už mimo trámov. Zhoďte znamením trámy a spadne celá konštrukcia, ktorá pod sebou pochová všetky kikimory a zabije aj kráľovnú. Z jej tela si potom vezmite ingrediencie, magistrove veci a recepty na nové elixíry (vrátane jedného, ktorý vám pridá nový talent, keď vyrobíte elixír z tela kráľovnej). Prebehnite von z jaskýň a objavíte sa na hrádzi, kde princezná Adda z vďačnosti za jej niekdajšiu záchranu nariadi vašu popravu. Presúvate sa do štvrtej kapitoly.
8. Modroočka
V krčme „Nový Narakort“ nájdete občas rytiera, ktorý si hovorí prosto Patrik z Veže. Hovorí, že sa mu stratila sestra potom, čo ju raz našli v bezvedomí a s uhryznutiami upíra. Rád by ju našiel. Sľúbte mu, že sa po nej obzriete. Opíše vám ju len ako krásnu, modrookú devu.
V krčme ste na oslave stretli aj rytiera menom Erik Blunt. Ak ho prepijete v pití vína, tak od neho dostanete Prsteň domu noci.
Môžete sa na Modroočku spýtať Carmen (je buď v bažinách, alebo po získaní úlohy „Kráska a zviera“ naspäť pri svojom bordeli v kláštornej štvrti) a povie vám, že je to silná konkurencia z luxusného bordelu z kupeckej štvrti. V kupeckej štvrti zájdite do sídla Kráľovien noci. Tam nájdete modrookú. Vyspite sa s ňou za 500 orenov (za 300 ak máte prsteň). Zájdite oznámiť jej bratovi Patrikovi do krčmy, že z jeho sestry je štetka. Neverí, že by tam bola z vlastnej vôle. Vráťte sa zistiť, či ju niekto neovláda. Zaplaťte vyhadzovačovi pri schodoch úplatok 250 orenov (nič, ak máte prsteň) a pustí vás na poschodie. Tam nájdete Kráľovnú noci, majiteľku bordelu. Zistíte, že ona je upírka a nakazila aj svoje zamestnankyne. Vraj ľudí nezabíjajú, ale poskytujú im potešenie a zato pijú ich krv (vraj jej to bývalá Regisova priateľka). Ak ich necháte na pokoji, ponúkne vám možnosť užiť si s ňou aj s jej troma spoločníčkami zdarma. Tiež vám povie, že Modroočka utiekla od brata, pretože ju chcel vydať za starého chlapa, aby sám získal jeho zlato.
Môžete sa teda rozhodnúť rovno ich zabiť. Tým však nič nezískate. Keď to potom oznámite Modroočke, tak je naštvaná, že ste ju pripravili o život luxusnej štetky a utečie. Patrikovi to oznámte, ale keďže ste mu nepriviedli sestru, nedá vám žiadnu odmenu.
Prijmite teda ich ponuku a užite si s upírkami. Patrik úctivo počká, kým skončíte a potom vtrhne do budovy v doprovode stráží. Máte možnosť pridať sa na stranu Patrika, zabiť upírky a odovzdať mu opäť do krutej opatery jeho sestru. Druhou možnosťou je pridať sa k upírkam a zabiť Patrika aj stráže a zachovať upírske štetky a ich biznis, za čo vám budú oni aj Modroočka vďačné. Treťou možnosťou je pokúsiť sa byť neutrálny a vyhlásiť, nech si to vybavia medzi sebou. Vtedy vás napadnú aj upírky (keďže ste ich neochránili potom, čo ste sa s nimi vyspali) aj Patrik s vojakmi (keďže ste nedodržali dohodu). Takže zabijete všetkých a nevďačná modrooká suka vám iba vynadá. Vašou odmenou bude 200 orenov.
9. Marigordova Lutna
V krčme nájdete aj barda Marigolda. Posťažuje sa, že prišiel o svoju lutnu, keď ho nachytal otec dievčiny, ktorú mal učiť poézii, no vyvinulo sa to inak. Zájdite do domu tohto kupca. Jeho dom je na rohu ulice vedúcej na sever od prostrednej, Mariborskej brány. Po vstupe sa hneď na vás oborí kupec. Môžete ho podplatiť niekoľkými zlatkami, aby zmäkol, alebo ho zmlátiť v pästnom súboji. Tak, či tak, nechá vás na pokoji a môžete si prezrieť jeho dom. Na poschodí je jeho dcéra, ktorá spomenie Marigolda. V jej skrini nájdete Marigoldovu lutnu. Zaneste mu ju. Nedostanete žiadnu odmenu za službu priateľovi, akurát vás pozve na svoje predstavenie, ktoré bude po ôsmej večer v krčme.
10. Kráska a zviera
Pri móle v bažinách postáva prostitútka Carmen. Pohovorte si s ňou a zistíte, že jej milovaný je vlkodlak a rada by mu pomohla. Dúfa, že jej poradia v háji druidov. Povedzte jej, že bažiny sú nebezpečné a že sa u druidov zastavíte miesto nej. Potom sa vráti naspäť do mesta, do kláštornej štvrti k svojmu bordelu. V háji druidov sa spýtajte Hierofanta na to, ako sa dá vyliečiť lykantropia. Povie vám o pár spôsoboch, ale vraj je dôležité poznať totožnosť nakazeného, aby ste zistili, či ešte v srdci zostal človekom.
Naspäť v meste zájdite za Carmen a spýtajte sa jej, kto jej jej milovaným. Odmietne vám to prezradiť, tak to budete musieť zistiť inak. Keď budete plniť úlohu „Zámka a kľúč“ a keď vyjdete na ulicu z úkrytu Salamandry, stretnete vlkodlaka. Zistíte, že je to kapitán stráží Vincent Meis. Využíva svoju silu, aby v noci likvidoval členov Salamandry a ochraňoval nevinných.
Zájdite potom za Carmen a keď už viete, kto jej je milovaným, tak si s ňou pohovorte. Postupne jej odporučte všetky tri metódy liečby lykantropie, ktoré viete od Hierofanta. Najprv jej odporučte košeľu z kozích pyskov. Nazbierajte, alebo kúpte päť kusov tejto rastliny a dajte jej ich. Keď sa zastavíte neskôr, zistíte, že to nezabralo. Zájdite za Kalksteinom a poproste ho, aby vám pripravil odvar na liečbu lykantropie. Dá vám ho zato, že ste mu predtým pomohli, no potrebuje do neho ešte panenskú slzu. Carmen do úvahy nepripadá a ja som v meste nenašiel žiadnu pannu (ani len deti-dievčatká sa v tomto nedali osloviť. Ktovie prečo). V takom prípade skočte za Sigfriedom. Ako rytier rádu zložil sľub celibátu a jeho slza postačí. Ak ste sa však pridali k Neľuďom, tak zájdite do Lebedovho špitálu a tamojšie sestry sú tiež panny, ktoré pre vás radi vyronia slzu.
No ani elixír nezaberie. Tak jej napokon odporučte poslednú metódu a tou je pravá láska. Poraďte jej, aby mu vyznala lásku. Poprosí vás, aby ste si s ním pohovorili. Zájdite za Vincentom a povedzte mu, aby si vybral medzi silou a láskou. Zájdite naspäť za Carmen a zistíte, že už si lásku vyznali obaja a zdá sa, že sa všetko na dobré obracia.
11. Prsteň
V prístave vedľa kláštornej štvrti nájdete zúfalého kupca. Pohovorte si s ním a povie vám, že v bažinách zahynul jeho strýko, ktorý mal ich rodový prsteň. Ten by rád získal späť. V bažinách zájdite k oltáru Melitelé (kde ho kupec videl naposledy) a na ostrovčeku za oltárom je mŕtve telo. U neho nájdete prsteň, ktorý si vezmite a zaneste ho naspäť na hrádzu kupcovi. Dostanete odmenu 100 orenov.
12. Utrápená ošetrovateľka
Pri Lebedvom špitáli v kláštornej štvrti nájdete okolo obeda postávať vydesenú ošetrovateľku, ktorá vám povie, že niečo divné sa deje v dome jej babičky. Jednoduchá úloha. Zájdite v noci do babkinho domu (cez deň vás babka vyhodí a Geralt si na dôchodcov nedovolí) a v pivnici zabite fleddera. Okolo obeda zase zájdite k špitálu a oznámte splnenie ošetrovateľke. Dostanete 50 orenov.
13. Nebude to bolieť
V meste, v kláštornej štvrte je trpaslík Zahin Schmartz. Je to zubár a zároveň zberateľ zaujímavých chrupov. Sľúbi vám odmenu za neobvyklé hryzáky. Keď ho nenájdete na ulici, tak bude u seba, býva teraz v dome po detektívovi Raymondovi. Na všetky zuby, ktoré vykupuje hneď nenarazíte a dostanete sa k nim až v ďalších kapitolách. Neskôr na Zahina narazíte až v piatej kapitole v Starej Wyzime. Tam sídli v Katovnej veži, do ktorej získate prístup po uvoľnení barikád. Tam mu môžete dopredať zvyšné zuby pre dokončenie úlohy.
Môžete mu predať obyčajný zvierací zub (25 orenov), Lebku Barghesta (ak ste si nejakú nechali z prvej kapitoly, 50 orenov), Čeľusť Nekrofága (150 orenov), zub Fledera (100 orenov), zuby Požieračky (125 orenov), tesák Alpy (150 orenov) a napokon Zub slávneho boxera (250 orenov, tento zub získate, ak porazíte v boxerskom zápase všetkých boxerov a napokon v piatej kapitole, v jaskyni v bažinách aj majstra Zdenka). Keď mu odovzdáte vzorku každého zubu, úloha je splnená a dostanete od neho meč (Runuvý Shilill z Mahakamu).
14. Hľadaný (časť tretia)
V predošlých kapitolách ste začali úlohu „Hľadaný“, v rámci ktorej ste mali dolapiť Magistra. Túto úlohu dokončíte pri záverečnej úlohe tejto kapitoly „Ide do tuhého“.
15. Dravá Wyverna
Na severe v bažinách, na ostrove wyvern je obrovská Wyverna zvaná Moa. Zabite ju a vezmite si ako trofej jej hlavu. Tú odovzdajte vrchnému lovcovi, ktorý sa z podhradia presunul do kupeckej štvrti mesta, neďaleko cintorína. Dostanete odmenu 600 orenov.
16. Biely Tesák
V bažinách sa potuluje obrovský vlk Woref. Sprevádza ho malá skupinka bežných vlkov. Zvykne sa pohybovať poniže zatopenej veže. Nájdite ho, zabite ho, vezmite si jeho hlavu ako trofej a tú odovzdajte vrchnému lovcovi v kupeckej štvrti za 600 orenov.
17. Objednávka: Graviery
Starosta Velerad vám zaplatí za likvidáciu piatich Gravierov. Ako dôkaz mu prineste päť ich kostí. Na získanie kostí potrebujete informácie z knihy „Kniha strachu a nenávisti, zväzok I“. Knihu ste už mohli čítať aj pre iné úlohy a tiež aj získať kosti Gravierov v predošlej kapitole. Nejakých nájdete aj v tejto. Odovzdajte kosti starostovi za 200 orenov.
18. Objednávka: Fledderovia
Starosta Velerad vám zaplatí za likvidáciu piatich Fledderov. Ako dôkaz mu prineste tri ich zuby. V minulej kapitole ste na jedného mohli naraziť v krypte a nejakí sa objavovali v noci v chudobnej štvrti. Ďalších nájdete aj tu opäť na cintoríne, v krypte a prípadne pri prepade banky. Pre získanie zubov nepotrebujete detailnejšie informácie z kníh. Odovzdajte starostovi zuby za 200 orenov.
19. Objednávka: Ghulovia
Starosta Velerad vám zaplatí za likvidáciu dvanástich Ghulov. Ako dôkaz mu prineste ich krv. Na získanie ich krvi potrebujete informácie z knihy „Kniha strachu a nenávisti, zväzok I“. Knihu ste už mohli čítať aj pre iné úlohy a tiež aj získať v predošlej kapitole dostatok krvi. Ďalších ghulov nájdete aj v tejto kapitole v noci v bažinách neďaleko veže. Odovzdajte fľaštičky s krvou starostovi za 150 orenov.
20. Objednávka: Kikimory
Starosta Velerad vám zaplatí za likvidáciu desiatich Kikimor. Ako dôkaz mu prineste ich pazúry. Na získanie ich pazúrov potrebujete informácie z knihy „Zázračný svet insektoidov“, ktorú môžete kúpiť od predavača v kupeckej štvrti. Na kikimory narazíte v bažinách, alebo v meste v kupeckej štvrti počas noci. Odovzdajte pazúry starostovi za 200 orenov.
21. Objednávka: Kuroliškovia
Pisár pracujúci na radnici chce päť pier z Kuroliškov. Kuroliškov nájdete v bažinác, v zadnej časti jaskyne. Zabite ich a vezmite si ich perá. Odovzdajte ich pisárovi na radnici za 200 orenov.
22. Objednávka: Wyverny
Krčmár z krčmy „Nový Narakort“ má záujem o tri kusy mäsa z wyverien. Na získanie ich mäsa o nich nepotrebujete detailnejšie informácie. Wyverny nájdete na ich ostrove na severe v bažinách, východne od hája druidov. Mäso ste z nich mohli získať už v minulej kapitole, ak ste s nimi bojovali. Mäso odovzdajte krčmárovi za odmenu 200 orenov.
23. Objednávka: Archespory
Žalárnik Šémko chce tri fľaštičky miazgy z mäsožravých rastlín Archespor. Tie nájdete v bažinách, v okolí Mágovej veže a zatopenej veže. Po ich juhozápadnej strane. Odovzdajte Šémkovi tri fľašky ich miazgy za 200 orenov.