Kapitola IV
Zaujímavosti:
- Od krčmára si môžete vypočuť príbeh o Ciri, hrdinke z románu zaklínača.
- V krčme môžete poraziť v pästnom súboji bitkára menom Skala. Po výhre si zvoľte odmenu (runy, či zlato) a tiež vám povie, že je ešte jeden boxerský šampión žijúci v bažinách.
- V Adamovom dome nájdete knihy „Rozprávky“ a „Balady a bájky“.
- V dome oproti domu Celiny nájdete knihu „Staršia krv“.
- V oblasti Polí je na kopci pri stromoch skupina Wyvern a pri nich mŕtvola, ktorá má celkom slušný meč (Runový Sihil z Mahakahamu).
- U pustovníka si môžete kúpiť recept na špeciálny elixír využívajúci ingredienciu z Dagona, ktorého v tejto kapitole stretnete. Tento recept tiež získate od Berengara na konci úlohy „Cesty osudu“.
- Keď si pohovoríte s Pani jazera a následne s Pustovníkom v oblasti polí, zistíte, že Pani Jazera slúžili rytieri, ktorí však zahynuli pri honbe za svätým grálom. Keď sa budete následne rozprávať s Pani Jazera, môžete na to naviesť tému a zistíte, že je veľmi osamelá a dokáže vášnivo oceniť prítomnosť silného zaklínača.
- V dome pri krčme žije buď starena, ktorá pracuje ako miestna liečiteľka (ak ste nechali v prvej kapitole zomrieť Abigail), alebo tam bude Abigail a starena zomrie (ak ste Abi zachránili). Pre vaše potreby vám rovnako poslúži Abi aj liečiteľka.
1. Zatopené mesto
Geralt bol teleportovaný preč z mesta a objavil sa na brehu rieky. Po scénke si môžete pohovoriť s malým dievčatkom a zistiť od neho informácie o oblasti, kde ste sa objavili. Všeobecne z rozhovorov s rôznymi postavami zistíte, že ľudia majú problém s ryboľuďmi, no už si na vyriešenie tohto problému najali iného zaklínača, ktorým je práve Berengar.
Zájdite za Berengarom do krypty a splňte prvú časť úlohy s ním súvisiacej („Cesty osudu“). On vám potom prenechá svoj kontrakt na vyriešenie problému s ryboľuďmi. Teraz si môžete pohovoriť s tromi osobami a vyriešiť túto úlohu v prospech ľudí, v prospech ryboľudí a neutrálne. Celý problém je v tom, že ľudia a ryboľudia spolu vychádzali, ale niektorí ryboľudia začali uctievať Dagona, ktorý vyžaduje krvavé obete. S týmito odpadlíckymi ryboľuďmi nesúhlasia ani ostatní z ich druhu.
- V krčme je Julian, ktorý vás požiada, aby ste zabili Dagona. Odvezte sa loďkou z brehu na ostrov a zájdite na jeho koniec, kde je Dagonov chrám. Napadnite tam Dagonovho kňaza (Dagonov Akolyta) a zabite ho. Objaví sa Dagon. Likvidujte len jeho nasledovníkov, na neho útočiť nemôžete. Za ich likvidáciu ubúda život aj jemu – tak ho takto zničte. Vráťte sa oznámiť Julianovi zničenie Dagona a dostanete od neho veľký diamant.
- V noci je pri oltári Panej jazera na brehu rieky kňaz ryboľudí, ktorý sa s vami bude zhovárať, pokiaľ nablízku nebudú Dagonovi nasledovníci, pred ktorými sa kňaz schová do vody. Požiada vás tiež, aby ste zabili Dagona. Ten sa objaví len keď mu je obetovaná krv, no kňaz nechce ľudskú, či ryboľudskú krv, tak máte obetovať kravu. Zájdite do dediny, kde majú pri jednom dome výstavnú kravu, pýchu celej dediny. Dajte jej sušené ovocie (môžete ho kúpiť v dedine u pekára) a bude vás nasledovať. Odveďte ju na breh rieky a loďkou sa odvezte na ostrov. Na ostrove prejdite až na koniec, do Dagonovho chrámu a zabite kravu. Objaví sa Dagon. Likvidujte len jeho nasledovníkov, na neho útočiť nemôžete. Za ich likvidáciu ubúda život aj jemu – tak ho takto zničte. Informujte o jeho zničení kňaza a dostanete za odmenu meč (Ceremoniálny meč z Deithwnu).
- Na ostrove, kam sa dostanete loďkou z brehu, je Pani jazera. Chce, aby ste to vyriešili mierovo pre obe strany. Máte jej priniesť dôkazy dobrej vôle oboch strán. Aké konkrétne predmety chce, zistíte z oltára pri jej soche. Oltár je na brehu, kde sa v noci zdržiava kňaz ryboľudí. Tam nájdete napísaný starý príbeh o miery medzi ľuďmi a ryboľuďmi. Od kňaza ryboľudí si vypýtajte zlatý náramok a od Juliana v krčme si vypýtajte alabastrovú sošku. Oba predmety zaneste Panej jazera a ona vám dá rubín, v ktorom je kvapka jej krvi. Ten obetujte na oltári Dagona, tu na ostrove Panej jazera. Objaví sa Dagon. Likvidujte len jeho nasledovníkov, na neho útočiť nemôžete. Za ich likvidáciu ubúda život aj jemu – tak ho takto zničte. Potom oznámte splnenie úlohy Panej jazera a tá vám obnoví časť vašej pamäte, čím získate jeden strieborný talent.
2. V poludňajšej žiare
Dozvedeli ste sa, že starostova dcéra Alina si má brať bohatého kupca Juliana. Za Julianom však pokukuje Alinina sestra Celina. Alinu by chcel aj miestny chlapík Adam. Pohovorte si v dedine s Alinou a poprosí vás zistiť, či Julianovi nepletie hlavu Celina. Zájdite ku krčme a zistíte, že Celina sa pokúša o Juliana, ale ten je v pohode. Pohovorte si s Celinou a zistíte, že veľmi na sestru žiarli. Závidí jej všetko aj prsteň, čo dostala od Juliana. Naznačí vám vďačnosť, ak jej dáte krajší prsteň. Dal som jej zlatý prsteň, čo som mal v inventári (možno stačí aj lacnejší) a vášnivo ukázala svoju vďačnosť, ktorá však bola len aktom trucu voči Aline (čo však Geralta trápiť nemusí).
Oznámte Aline, že je všetko v poriadku. Neskôr, keď postúpite v úlohe „Alvin“ a odovzdáte Alvinovi medailón, tak vám povie o svojich snoch o Aline. Zájdite za Julianom a ten vám povie, že sa niekde na poliach Alina stratila. Zájdite cez deň (po obede) na polia a nájdite tam Alinu. Zistíte, že sa z nej stala Poludnica, keďže ju chuderu zabila jej sestra Celina. O chvíľu uvidíte, ako zas Celinu zabije Adam, keďže bol zaľúbený do Aliny. Z Celiny sa zas stane Polnočnica.
Vráťte sa za Julianom a oznámte mu toto zistenie (a rozhodnite sa, či udáte Adama, alebo si necháte pre seba, že zabil Celinu). Julian chce, aby ste jej duchovi pomohli. Ako ste už zistili, Alina si neuvedomuje, čo sa s ňou stalo, tak jej musíte vrátiť pamäť. Na to poslúži zrkadlo, ktorého päť kúskov leží po celej oblasti polí (Toto zistíte od Marigolda, alebo od liečiteľky / Abigail). Vydajte sa tam a zozbierajte všetky kúsky (na streche starého mlyna, na malom statku na východe, pri druidskom kruhu, pri mohylách a pustovníkovi a napokon pri ceste k brehu). Pri každom bude čakať Poludnica, ktorú musíte zabiť.
Keď máte všetky kúsky zrkadla, dajte ich kováčovi v dedine, ktorý ich za 100 orenov spojí do zrkadla. Zrkadlo zaneste duchovi Aliny. Tá si spomenie na to kým je (respektíve kým bola), ale neuvedomuje si, že je mŕtva. Zájdite za liečiteľkou (Abigail) pri krčme a spýtajte sa, ako môžete Aline pomôcť. Vaše možnosti závisia od toho, ako ste sa rozhodli na konci prvej kapitoly. Ak ste nechali dedinčanov zabiť Abigail, tak máte na rukách krv nevinného človeka a prichádza do úvahy len obeť inej osoby. Ak ste pomohli Abigail a zachránili ju pred dedinčanmi, tak máte k dispozícii možnosť básne.
- Ak ste teda nechali Abigail zomrieť, zistíte, že s mŕtvymi sa môže zhovárať len mŕtvy. Zájdite za Adamom (do oblasti polí, kde táborí, alebo do jeho domu, ak ste ho udali – kľúč od domu vám dá Julian). Povedzte mu, že s Alinou sa môže zhovárať len mŕtvy a keďže je to jediná možnosť, Adam sa zabije, aby pomohol svojej milovanej. Ako duchovia spolu odídu.
- Ak ste zachránili Abigail, tak zistíte, že môžete zdržať poludnicu poéziu. Zájdite za Marigoldom a požiadajte ho, aby prišiel do polí a predniesol tam nejakú báseň. Zájdite večer (okolo šiestej, keď bude zapadať slnko) k stromu obesencov a oslovte Marigolda. Ten prednesie báseň, ktorú musíte dvakrát doplniť (slová „zombie“ a „Duša stratená“). Alina sa stretne s polnočnicou Celinou a zistí, že už bola pomstená. Tým dôjde pokoja.
- Keď pomôžete duchovi Aliny jedným, či druhým spôsobom, už len zájdite do krčmy oznámiť svoj úspech Julianovi, ktorý vám dá 400 orenov. Tým úloha končí. Keď však neskôr zájdete po polnoci do polí, nájdete tam Polnočnicu, ducha Celiny (alebo ju môžete osloviť hneď, ako skončí rozhovor s Alinou, ak ste jej pomohli za pomoci Marigolda). Môžete pomôcť aj jej (už mimo úlohy), ale len ak máte veniec z nesmrteľníka, ktorý si môžete zvoliť ako odmenu od pustovníka (pri jeho úlohe „Prenasledovanie Divokého Honu“). Ak jej dáte veniec, jej duch dôjde pokoja. Ak veniec nemáte, musíte ju proste zničiť.
3. Cesty osudu, Berengarovo Tajomstvo
V dedine sa dozviete, že si miestni najali zaklínača Berengara, ktorý sa vydal do krypty. Krypta je naľavo od prechodu do dediny z oblasti brehu. Vojdite tam a nájdete Berengara. Než vyčistíte kryptu od nemŕtvych, nebude sa s vami chcieť zhovárať, len párkrát vám niečo povie, tak ho sprevádzajte a spoločne pozabíjajte všetky stvorenia v krypte. Keď bude čistá, povie vám, že si s vami pohovorí. Zájdite za ním vonku pred kryptou k ohnisku a pohovorte si. Zistíte, že pracoval pre Salamandru, že neznáša zaklínačov, hoci je sám zaklínač a tiež u neho môžete aktivovať úlohu „Zbroj“.
Neskôr, keď sa budete rozprávať s Paňou jazera, spýtajte sa na jej zamyslenie a povie vám, aby ste si pohovorili s Berengarom o osude. Oslovte ho a zistíte, že nenávidí zaklínačov, lebo im nevie odpustiť, že mu stanovili cestu života bez jeho rozhodnutia. Na osud neverí. Zájdite za Pani jazera a povedzte jej o vašom rozhovore. Sľúbi vám dar, no až nadíde vhodná chvíľa. Keď splníte úlohy „V poludňajšej žiare“ a „Zatopené mesto“, tak zájdite opäť za Paňou jazera. Dostanete od nej do daru nový strieborný meč Aerondight a pasuje vás tiež na rytiera. Pri návrate k loďke vás zastaví Berengar. Povie vám, že to on pomohol Salamandre dostať sa do Kaer Morhen a neskôr, keď ho po úteku chytili ako pracoval pre Kalksteina, tak ho prinútili, aby pátral po Alvinovi. Rozhodnite sa, čo spravíte. Môžete ho nechať odísť a dostanete od neho recepty, list a neskôr ho ešte stretnete. Môžete ho tiež zabiť za jeho slabosť a zradu a získať tieto predmety aj tak plus naviac jeho medailón.
4. Alvin
Po vstupe do oblasti s dedinou vás osloví Marigold s tým, že v dedine je aj Alvin. Stará sa o neho Alina, starostova dcéra. Triss chce, aby ste na neho dohliadli. Zájdite za ním a oslovte ho. Potom choďte opäť za Marigoldom (bude v krčme) a povedzte mu, že ste Alvina našli. Vtedy si spomenie, že má pre neho amulet z dwimeritu, ktorý pre Alvina poslala Triss. Tiež dostanete od Marigolda list od svojej milej (Triss / Shani). (Ak chcete, môžete jej odpísať, pohovorte si s Marigoldom ohľadne obsahu a list potom odovzdajte kráľovi rybárovi, aby ho doručil do mesta).
Vydajte sa odovzdať Alvinovi prívesok. Ak ste sa spojili s Triss Ranuncul, tak je Alvin pri ruinách za kopcom za dedinou, neďaleko krčmy. Zájdite tam a zistíte, že si ho tu chce nechať duch hráča. Môžete si s duchom zahrať o Alvina kocky (duch je profesionálny hráč pre vašu úlohu s hraním kociek), alebo ho zabiť. Tak, či tak, Alvina získate a nasadíte mu prívesok. Ak ste sa spojili so Shani, tak Alvina nájdete pri rieke. Keď sa priblížite, napadne vás Požieračka. Zabite ju a Alvinovi nasadíte prívesok.
Potom vás bude Alvin sprevádzať pri vašich potulkách a občas sa vás spýta otázky o živote, o láske, o zaklínačoch, o svojich schopnostiach, tak mu odpovedzte, ako uznáte za vhodné pri formovaní jeho názorov na svet. Alvin napokon zmizne počas boja v dedine pri úlohe „Slobodní elfovia“.
5. Slobodní elfovia
Keď splníte úlohy „V poludňajšej žiare“ a „Zatopené mesto“, tak sa na brehu objaví skupina rytierov Planúcej ruže a Biela Rayla, ktorá ich vedie. Zistíte, že elfovia vedení Toruviel zajali ľudí z dediny a držia ich ako rukojemníkov. Dohodnite sa s Raylou, že nech zatiaľ čakajú, kým sa to pokúsite urovnať mierovo. Ak si pohovoríte s jej mužmi zistíte, že tí sú chtiví boja a navrhnú vám, aby ste im pomohli s elfmi.
Vydajte sa do dediny, kde vám Marigold popíše situáciu. Teraz sa definitívne rozhodnete, na ktorú stranu sa pridáte. Môžete si vybrať neutrálnu stranu, rád Planúcej ruže (ak ste im v meste pomohli pri úlohe „Veľká banková lúpež“) alebo Neľudí (ak ste im v meste pomohli pri úlohe „Veľká banková lúpež“).
Vojdite do dediny a pohovorte si s Alvinom a s Toruviel. Potom zas oslovte Marigolda. Ten vás podporí, nech sa rozhodnete akokoľvek, ale rozhodnutie je na vás.
Ako spojenec rádu pomôžte pozabíjať elfov, ako spojenec elfov pomôžte pozabíjať rytierov a ako neutrál pozabíjajte všetkých.
Po boji sa presuňte na breh, kde čaká Biela Rayla. Povie vám, že ju jej muži zradili, keď chcela čakať na vás a zaútočili bez nej. Zájdite k loďke a spolu s Marigoldom sa vráťte do Wyzimy, čím končí táto kapitola.
6. Zvyk je železná košeľa
Na brehu rieky nájdete dryádu Najádu, ktorá sa posťažuje, že jej utopenec Zefír ukradol náhrdelník. Aby ste však vylákali Zephyra, musíte zabiť isté množstvo utopencov. Sú tri skupiny utopencov. Jedna je na brehu rieky, poniže jaskyne, v ktorej táboria elfovia. Druhá skupina je na ostrove, kam sa dá dopraviť loďkou, sú v brode, ktorým idete od loďky na ostrov. Tretia skupina je pri rieke za dedinou. Keď zabijete tretiu skupinu, objaví sa Zefír. Zabite ho a vezmite si z jeho tela náhrdelník. Ten odovzdajte Najáde. Môžete si zvoliť odmenu, buď prijmete knihu o ryboľuďoch (informácie o nich do registra), mesačnú runu (pre strieborný meč), alebo si zvolíte to, že zakaždým, keď budete potrebovať, tak vás Najáda vylieči.
7. Pokušiteľka
V dedine je aj miestny kováč. Vstúpte do jeho domu a pohovorte si s jeho ženou. Povie vám, že jej manžel si užíva so sukubou. Je proti tomu, no nemusíte ju zabíjať. Žena pozná recept, ako sukubu zaplašiť, no na to potrebuje 9 kusov žiariaceho prachu z Poludníc. Keď vyjdete z domu, osloví vás aj kováč, ktorý vám povie, že je len chlap a o nič nejde. Aby upokojil svoju ženu, tak uspí sukubu, aby si žena myslela, že ju zapudili a neskôr ju prebudí. Aby ju však mohol uspať, potrebuje 9 kusov tieňového prachu z Požieračiek. Na poliach nájdete od obeda do večera Poludnice a od polnoci do rána zas Požieračky. Získajte deväť kusov toho prachu, ktorý chcete a odovzdajte ho buď kováčovi, alebo jeho žene pre splnenie úlohy. Za odmenu dostanete od kováčovej ženy knihu o poľných rastlinách, alebo od kováča máte na výber červený meteorit pre vylepšenie meča, alebo peniaze.
8. Prenasledovanie Divokého Honu
V oblasti polí žije v malej usadlosti pustovník. Pohovorte si s ním. Spomenie neďaleký druidský kruh s prastarou sochou bohyne. Priťahuje rozličné sily a teraz sa tam začal objavovať Divoký Hon. Požiada vás, aby ste zabili deväť prízrakov, čím by ste Hon mohli odplašiť. Tiež vás varuje, že sa môže objaviť aj Kráľ Divokého Honu (ktorého ste stretli v Podhradí) a ten je vraj prisilným súperom. Ak s ním nechcete bojovať, tak ho môžete zapudiť tým, že necháte v kruhu zhorieť koreň mandragory. Korene rastú na mohylách za pustovníkovým domom a v kruhu druidov stačí koreň vhodiť do ohňa sochy. Inak sa nemusíte obťažovať, ak prízraky odlákate a zabijete mimo, Kráľ Honu sám zmizne. Tak, či tak, v noci sa objavte pri druidskom kruhu a zabite deväť prízrakov, budú sa pri kruhu objavovať po troch. Pri druhej trojici sa objaví aj ich Kráľ (ak ste nespálili mandragoru).
Keď zabijete deväť prízrakov, tak sa vráťte to oznámiť pustovníkovi. Vyberte si odmenu. Buď knihu o upíroch (informácie do registra o upíroch, bruxách a podobne), alebo jeho dom (ktorý sa vám sprístupní), alebo veniec z nesmrteľníka (ten budete potrebovať pri úlohe „V poludňajšej žiare“, ale nie je nevyhnutný).
9. Drobné problémy
V oblasti s dedinou je za kopcom pri moste Tesár Han. Posťažuje sa vám, že zakaždým, keď postúpi v práci na moste, tak mu ho v noci zas niekto zničí. Podozrieva škretov. Vydajte sa za liečiteľkou (Abigail), ktorá žije pri krčme – tá by vám mohla poradiť, ako na nich. Tá vám povie, že škreti potrebujú niečo ako prejav dobrej vôle a mohol by to byť mačací postroj, ktorý im ukradol iný kmeň škretov z polí. Zájdite do oblasti polí a tam vstúpte do krypty na kopci uprostred. V krypte nájdete v jednej miestnosti skupinu škretov. Z ich oltára si vezmite mačací postroj. Môžete sa opäť spýtať liečiteľky (Abigail), čo ďalej. Mačací postroj dajte do oltára, ktorý je neďaleko mostu a tesára Hana. Na oplátku dostanete od tejto skupiny škretov štvorlístok. Ten dajte Hanovi a keď ho bude nosiť, nechajú ho škreti na pokoji. Za odmenu si môžete vziať knihu (o prízrakoch a divokom hone), alebo 400 orenov, alebo požiadať Hanovho syna Pata, nech vás ako lučištník sprevádza.
10. Denný chlieb
Na brehu rieky, obďaleč od domu Kráľa Rybára táboria v jaskyni elfovia. Pohovorte si s ich vodkyňou Toruviel. Požiada vás o päť kusov chleba a dá vám 20 orenov. Zájdite za pekárom v dedine a kúpte chlieb. Jeden stojí päť orenov, tak za jeden proste zaplaťte vlastnými peniazmi a chleby potom zaneste naspäť Toruviel.
Po splnení úlohy vojdite do jaskyne a oslovte elfku. Môžete jej dať nejaké jedlo a ona vám na oplátku odovzdá svoje telo.
11. Kocky: Podvodník
Ak ste porazili profesionálnych hráčov kociek, môžete si zahrať s tými najlepšími. Sú to Marigold, Duch mŕtveho hráča (s ktorým sa stretnete, ak ste sa vzťahovo spojili s Triss), Chiradean (elf pri elfoch táboriacich v jaskyni na brehu, hrá s vami, len ak ste pri prepade banky pomohli neľuďom).
12. Kňaz Ryboľudí
V oblasti polí sa pohybuje Kňaz Ryboľudí. Je to vyznávač Dagona, teda zlý a hneď vás sám napadne, takže si jeho zabitím nepoškodíte žiadne vzťahy. Nájdete ho poniže starej zrúcaniny pri vode. Je označený ako Teju. Zabite ho a jeho hlavu odovzdajte ako trofej starostovi dediny, Tobiasovi Hoffmanovi za 800 orenov.
13. Prastarý Nekrofág
V krypte v oblasti polí (môžete tam plniť úlohu „Drobné problémy“) nájdite miestnosť s popukanou stenou, ktorú prerazte znamením Aard. Za ňou je starý nekrofág Ureus. Zabite ho a jeho hlavu odovzdajte ako trofej starostovi dediny, Tobiasovi Hoffmanovi za 800 orenov.
14. Objednávka: Požieračky
Objednávky visia na tabuli pred krčmou. Liečiteľka (alebo Abigail) z domčeku pri krčme chce 10 zubov požieračiek. Tie nájdete po polnoci v oblasti polí a pár aj v okolí dediny. Dajte jej 10 zubov za 150 (300) orenov.
15. Objednávka: Baziliškovia
Objednávky visia na tabuli pred krčmou. V krčme je kupec Julian, ktorý chce tri kože z Baziliškov. Skupinu Baziliškov nájdete na ostrovčeku, kam sa dá preplaviť loďkou z brehu. Na ostrove sú za skalami naľavo od loďky. Za tri kože dostanete od Juliana 250 orenov.
16. Objednávka: Kráľovské Wywerny
Objednávky visia na tabuli pred krčmou. Krčmár chce tri vajcia wyvern. Vajcia nájdete len v telách Kráľovských Wyvern, nie u obyčajných. Vajcia už môžete mať od wyvern z bažín z tretej kapitoly. Tu nájdete nejaké na ostrove, kam sa dá dostať loďkou a nejaké sú aj v oblasti polí. Za tri vajcia vám dá krčmár 250 orenov.
17. Objednávka: Skolopendromorfovia
Objednávky visia na tabuli pred krčmou. Elfský remeselník chce tri panciere skolopendromorfov. Týchto obrích červov nájdete aj v okolí dediny, za kopcom medzi mostom a krčmou. Elfský remeselník je na brehu rieky pri jaskyni, kde táboria elfovia. Zaneste mu tri panciere a dostanete 250 orenov.
18. Objednávka: Alpy
Objednávky visia na tabuli pred krčmou. Starosta Tobias Hoffman chce päť zubov Álp. Alpy sú v krypte, kde s nimi budete bojovať s Berengarom („Cesty osudu“). Získajte tam päť ich tesákov a tie odovzdajte starostovi za 250 orenov.
19. Zbroj (Časť prvá)
Pri rozhovore s Berengarom sa dozviete o unikátnej zbroji legendárneho zaklínača Havrana. Ďalšie informácie o zbroji môžete získať od kováča v dedine a od elfského remeselníka pri jaskyni elfov. V krypte na brehu môžete nájsť časť tejto zbroje. Na teraz je to všetko, v úlohe môžete pokračovať v piatej kapitole.