Kapitola V
Zaujímavosti:
- V tejto kapitole vám bude Marigold fungovať miesto krčmára, teda môžete si u neho uskladňovať predmety. No len zo začiatku, potom budete začas odkázaní sami na seba.
- V špitáli môžete dať liečivá ošetrovateľkám (Lastovičku sestre, alebo elixír Rafarda Bieleho elfskej ošetrovateľke a dostanete od nich informácie o Ifrítoch a tak nemusíte kupovať drahú knihu s ich popisom. Knihu „Posledné Prianie“, tiež popisujúci Ifrítov nájdete aj v hrobke so strigou).
- V dome u Kalksteina je kniha „Dvojitý Alzurov štít“, ktorá vám pridá informácie o Kostihlavovi.
- V špitái nájdete knihu „Odčarovanie Strigy“.
- V bažinách nájdete v jednej jaskyni legendárneho boxera Zdena. Ak ste porazili boxerov v predošlých kapitolách, môžete bojovať aj s ním. Musíte ho poraziť dvakrát (po výhre stačí opustiť jaskyňu, vrátiť sa a môžete bojovať znova). Ako trofej získate jeho zub a celkovo sa po dvoch výhrach stávate legendárnym boxerom a šampiónom kráľovstva.
- Pri rozhovore s najstarším druidom v ich jaskyni v bažinách zistíte, že v týchto ťažkých časoch potrebujú isté veci. Ak im ich odovzdáte, dostanete niečo na oplátku. Chceli by listy Kozieho Pysku (dostanete elixír Lastovička), dámske šatky (dostanete elixír Hrom), drahokamy (podporné elixíry) a biele ruže (ďalšie elixíry).
1. Chuť pomsty, Jej veličenstvo Striga
Obe tieto úlohy sa týkajú hlavného príbehu a úzko spolu súvisia, preto sú spísané spolu.
Po návrate do mesta sa dostávate loďkou na hrádzu k horiacemu mestu v ktorom bojujú ľudia a neľudia. Na brehu nájdete svojich známych. Vybehnite hore na most a prebojujte sa k bráne do Starej Wyzimy. Vstúpte a uvidíte kráľa Foltesta, ako sa stretne s veľmajstrom rádu Planúcej Ruže Jakubom, ktorý ho zachráni pred neľudmi, no kráľ mu odmietne odovzdať velenie nad svojou armádou. Keď vás zbadá, pozve vás k sebe do paláca.
Tam vám kráľ povie o tom, že jeho dcéra Adda sa opäť premenila na strigu. Poprosí vás, aby ste to tak ako už kedysi opäť vyriešili, či už ju zbavíte prekliatia, alebo ju zabijete.
Pohovorte si s Veleradom, de Wettom a s Triss Ranuncul o Adde, čím získate ďalšie informácie (ako že Adda je dcéra kráľa a jeho sestry, čo ste mohli zistiť už predtým, že vychádza len v noci a že za kliatbu je zodpovedný zrejme niekto iný). Keď si pohovoríte s týmito postavami, oznámi vám kancelár, že chce s vami kráľ hovoriť. Zájdite do jeho súkromnej komnaty a sľúbte mu, že sa pokúsite zbaviť jeho dcéru prekliatia. Keď ste v zámku hotoví, povedzte kancelárovi, že chcete ísť do mesta a presunie vás priamo na hradby.
V meste plňte ďalšie úlohy a v rámci niektorých sa dostaňte do špitálu. Tam za vami pribehne vojak s tým, že pri horiacej veži sa objavila striga. Vyjdite do mesta a bežte k veži. Nie je to striga, len nejaký mutant. Zabite ho. Po boji vás osloví Kalkstein a potvrdí, že to bol len mutant a nie striga. Tiež vám dá recept na nový elixír, ktorý môžete zhotoviť z prísady strigy, ak ju zabijete.
Pokračujte vo vašej ďalšej úlohe v meste, v rámci ktorej sa dostanete až do cintorína v bažinách. Tu vám na začiatku pomôže Jakub de Aldesberg, veľmajster rádu Planúcej Ruže. Po vašom rozhovore už môžete voľne preskúmavať bažiny. V ich prostriedku je cintorín, na ktorom už čaká Velerad, ktorého tam kráľ poslal, aby dozrel na vašu úlohu a zistil prípadné informácie o tom, kto je zodpovedný za kliatbu.
Vstúpte do hrobky, no vedzte, že po vstupe vás tam Velerad zamkne a mreže otvorí až keď skončíte so strigou. V hrobke meditujte pri ohni až do polnoci a v miestnosti so sarkofágom nájdete strigu. Na vašom rozhodnutí bude závisieť mier a stabilita kráľovstiev Temerie a Redanie. Ak ju chcete zabiť, tak s ňou proste bojujte a zničte ju. Ak chcete Addu zachrániť, tak len naťahujte čas. Po chvíli uvidíte v miniscénke, ako jedna z piatich sviečok na sarkofágu zhasne. Musíte počkať, kým nezhasne všetkých päť sviečok. Môžete medzitým so strigou aj bojovať, ale stačí utekať. Najjednoduchšie je behať okolo sarkofágu a nechať strigu nech behá za vami. Keď zhasne piata sviečka, tak je ráno a kliatba je zlomená. Môžete si pohovoriť s Addou, ktorá je vydesená, ale v poriadku a odchádza z hrobky. Zo sarkofágu si vezmite Ostritov denník, v ktorom získate dôkaz, že za jej kliatbu je zodpovedný niekto iný. Vráťte sa von, kde vám Velerad poďakuje a odovzdá vám odkaz od kráľa v ktorom sa vraví, že Salamandra je v Starom Hradisku. Ak ste princeznú Addu zachránili, dostanete za odmenu aj silný, železný meč Diabol.
Prejdite z bažín do Starého Hradiska, kde vás čaká Joachim de Wett. Zistíte, že on je zradca, ktorý spolupracuje so Salamandrou a zoslal kliatbu na Addu. Napadne vás, tak ho aj jeho ochranku zabite. Vezmite si od neho knihu, ktorá vám pridá popisy o mutantoch Salamandry. Túto úlohu dokončíte až v epilógu, kde sa znova stretnete s kráľom a poviete mu, kto bol zradca.
Pokračujte ďalej a vybehnite na kopec do opustenej dedinky. Tu vás čaká Azar Javed a zmutovaná, oživená Rayla. Nemáte na výber tak s ňou bojujte a zabite ju. Pokračujte až na vrchol kopca a cestou sa prebojujte cez ďalších členov Salamandry a cez ich mutantov.
Hore stretnete svojho spojenca, ktorý vám povie, že sa cez hlavnú bránu nedostanete. Ak je to Sigfried, odvedie vás k starej studni na brehu, Yaevinn vás odvedie k šachte pod kopcom a Triss vás odvedie k vstupu do katakomb pri schodoch.
Po vstupe do podzemia sa prebojujte cez bojovníkov Salamandry a mutantov až na koniec. Cestou vás v jednej miestnosti zastaví Azar Javed a vpustí na vás svoj výtvor, Koščeja. Trochu silnejšia potvora, ale nie veľký problém. Zabite ju a pokračujte. Na konci na vás vypustí dvoch zmutovaných rytierov a keď ich zabijete, prenesie vás do svojej pracovne. Bojujete konečne s Azarom Javedom. Je dosť silný a často vás oslepuje a omračuje. Treba mať výdrž a porazíte ho. Ak ste nezabili v predošlej kapitole Berengara, tak sa tu objaví a pomôže vám v boji s Javedom. Ak ste ho zabili, tak máte jeho medailón, ktorý Javeda aspoň oslabí. Keď Javed padne, tak prehľadajte miestnosť a jeho telo (nájdete aj knihu „Väčší bratia“ popisujúca ďalších jeho mutantov a recept na elixír „Koščejova podstata“ umožňujúci spracovať ingredienciu z Koščeja). Keď skončíte, prezrite si jeho zrkadlo a zistíte, že so Salamandrou spolupracoval samotný Jakub de Ldesberg. Po rozhovore s Jakubom sa ocitáte opäť mimo uzavretej pracovne Javeda. Vonku si pohovorte s vašim spojencom a zájdite s ním k loďke pod kopcom. Odveziete sa naspäť do mesta a táto kapitola tým končí.
2a. Očistný plameň
Túto úlohu získate len ak ste sa pridali na stranu ľudí a k rytierom rádu Planúcej Ruže.
Na hrádzi stretnete aj trpaslíka Zoltana Chivaya. Je naštvaný na ľudí a vám šplechne, že tí vaši ľudia zabíjajú aj civilistov. Mali by ste to prešetriť. Keď sa dostanete do mesta, opäť sa stretnete s Bielou Raylou. Tá vás vyzve na súťaž v tom, kto zabije viac nepriateľov. Na výhru vám stačí získať 20 veveričích chvostov, ktoré majú pri sebe neľudia. Postupujte s ňou mestom a vstúpte do špitálu. Potom splňte časť úlohy „Jej veličenstvo Striga“ a zabite mutanta pri veži.
Vráťte sa do špitálu. Ten napadnú Veverice. Scoia´tael totiž vadí, že tu ošetrujú aj neľudí aj ľudí. Pozabíjajte ich a vyjdite von. Tam vás čaká Biela Rayla a Veverice. Pozabíjajte ich a vstúpte s Raylou do neďalekej centrály rádu Planúcej Ruže. Tam vám vojaci povedia, že treba ísť dobyť barikády. Povedzte, že si ešte potrebujete pohovoriť s Raylou. Zájdite za ňou do druhej miestnosti a môžete si spolu užiť vášne objatia pred nastávajúcim bojom.
Potom vyjdite von a postupujte s rytiermi na barikády. Zničte ľavú stranu, Aardom odrazte prekážky, porazte nepriateľov na pravej strane, odhoďte ďalšie prekážky a porazte posledných nepriateľov na vrchole barikád. Keď dobyjete barikády, už len sledujte, ako Yaevinn podlo zabije z úkrytu Raylu šípom, ten zbabelec. Prehodíte pár slov so Sigfriedom a ten vás vezme do cintorína v bažinách. Tým úloha končí. Keď sa vrátite do mesta, je po boji, rytieri mesto obsadili.
2b. Horiaca nádej
Túto úlohu získate len ak ste sa pridali na stranu neľudí a k rebelom Vevericiam.
Na hrádzi stretnete trpaslíka Zoltana Chivaya. Povie vám o tom, že rytieri rádu zabíjajú aj civilistov neľudí, ženy a deti. Chce, aby ste mu pomohli odviesť dve skupiny utečencov v meste do špitálu k Shani. Keď sa neskôr dostanete do mesta, opäť sa stretnete so Zoltanom. Zájdite na dve označené miesta v bočných uličkách a zhromaždite utečencov. Zájdite pred špitál, kde porazte rytierov rádu a vstúpte dovnútra. Potom splňte časť úlohy „Jej veličenstvo Striga“ a zabite mutanta pri veži.
Vráťte sa do špitálu. Ten napadnú rytieri rádu, tým totiž vadí, že tu ošetrujú aj neľudí aj ľudí. Pozabíjajte ich a vyjdite von. Tam vás čaká Toruviel a rytieri. Pomôžte jej pozabíjať rytierov a vstúpte s ňou do neďalekého centra rebelov. Tam vám vojaci povedia, že treba ísť dobyť barikády. Povedzte, že si ešte potrebujete pohovoriť s Toruviel. Zájdite za ňou na poschodie a môžete si spolu užiť vášne objatia pred nastávajúcim bojom.
Potom vyjdite von a postupujte s vevericami na barikády. Zničte rytierov pred barikádami, Aardom odrazte prekážky a porazte nepriateľov uprostred, ohoďte ďalšie prekážky a porazte posledných nepriateľov na vrchole barikád. Keď dobyjete barikády, už len sledujte, ako Yaevinn podlo zabije z úkrytu Raylu šípom, ten zbabelec. Prehodíte pár slov so Zoltanom a ten vás vezme do cintorína v bažinách. Tým úloha končí. Keď sa vrátite do mesta, je po boji, neľudia mesto obsadili.
2c. Pod ohnivým nebom
Po vstupe do mesta stretnete ošetrovateľky, ktoré vás požiadajú o pomoc. Chcú, aby ste ich odviedli do špitálu. Odveďte ich do špitálu a vstúpte doň zadným vchodom. Tam stretnete Shani. Potom splňte časť úlohy „Jej veličenstvo Striga“ a zabite mutanta pri veži. Vráťte sa do špitálu. Ten napadnú Veverice a po nich aj rytieri rádu. Obom vadí, že tu liečia aj ľudí, aj neľudí. Zabite obe skupiny útočníkov. Potom vás Shani požiada, aby ste ju odprevadili do bažín, kde potrebuje lieky od druidov. Vyjdite do mesta a prebojujte sa cez hromadu nemŕtvych až k diere v hradbe pri bráne. Keď sa dostanete za barikády, už len sledujte, ako Yaevinn podlo zabije z úkrytu Raylu šípom, ten zbabelec. Prehodíte pár slov so Shani a dostanete sa do cintorína v bažinách. Tým úloha končí. Shani vás sa rozlúči s tým, že do jaskyne druidov sa dostane už aj sama. Keď sa vrátite do mesta, je po boji. Veverice aj rytieri rádu sa zmasakrovali a kráľovi vojaci robia poriadky. Zájdite do špitálu a na poschodí nájdete bývalú liečiteľku rádu a ošetrovateľka z chrámu Melitelé, ktoré ste sem odviedli. Teraz, keď je Shani preč, môžu sa vám odvďačiť za vašu pomoc a tak strávite chvíle vášne v náručí týchto dvoch žien.
3. Blato a zamat
Keď budete na zámku kráľa Foltesta, tak oslovte dvoranku menom Antoinette. Poprosí vás, aby ste odovzdali peniaze trom jej bratrancom, ktorí sa ukryli v bažinách pred konfliktom, ktorý prepukol v meste. Dostanete 900 orenov a každému máte dať po 300. Ak chcete splniť úlohu, tak ich vyhľadajte a peniaze odovzdajte. Keď budete v bažinách, tak v okolí cintorína sú tri jaskyne, jedna utečenecká, jedna s druidmi a jedna s utečencami a legendárnym boxerom. V každej z týchto jaskýň nájdete jedného bratranca Antoinetty. Sú to Corbin, Buse a Ramerot. Keď im odovzdáte peniaze, od každého dostanete potvrdenku. Vráťte sa do Starej Wyzimy a potvrdenky ukážte veliteľovi Jeanovi Pierrovi. Za odmenu dostanete petardy v závislosti od toho, koľkým bratrancom ste odovzdali peniaze.
4. Kocky: Legenda
Ak ste porazili predošlé typy hráčov kociek v predošlých kapitolách, tak vám kráľ Foltest pri vašom druhom rozhovore navrhne zahrať si aj s ním. Máte jeden pokus a ak vyhráte, tak sa stanete legendárnym hráčom.
5. Zbroj (Časť druhá)
Od Berengara zo štvrtej kapitoly viete o legendárnej zbroji zaklínača Havrana. V závislosti od toho, ku komu ste sa pridali, môžete u istých postáv pokračovať v tejto úlohe.
Ak ste s rádom a na strane ľudí, tak vás Biela Rayla odporučí za miestnym kováčom rádu. Ak ste s neľuďmi, tak vás Zoltan Chivay odporučí za miestnym trpasličím kováčom. Ak ste neutrálny, tak vám o zbroji niečo povie Triss Ranuncul ešte na zámku a pošle vás za Kalksteinom, ktorý vám so zbrojou pomôže.
Musíte nájsť pár predmetov, aby vám mohli zbroj vyrobiť. V jaskyni so strigou nájdete v jednom sarkofágu Zápisky elfského minstrela. Potom v bažinách zájdite do hrobky Havrana, ktorá je pri prechode do Starého Hradiska. Na niektorých miestach musíte znamením Aard odhádzať trosky blokujúce cestu. Preskúmajte hrobku a nájdete tu kus brnenia.
Ešte potrebujete špeciálnu prísadu.
Ak ste s ľuďmi a rádom, tak musíte nájsť sväté litánie. V hrobke so strigou použite Pútnikov kameň. Použite naň znamenia Aard, Aard, Igni. Prenesiete sa do skrytej časti hrobky, v ktorej nájdete hrob svätého Grergora v ktorom je runový kameň a sväté litánie.
Ak ste s neľuďmi a vevericami, tak musíte nájsť Dvojfunkčný recyklátor prímesí a oceľových vlákien. V starej bani v bažinách (na západe bažín) nájdete Pútnikov kameň. Použite naň znamenia Igni, Igni, Aard. Prenesiete sa do skrytej časti baní, kde nájdete potrebnú prísadu.
Ak ste neutrálny, tak potrebujete magickú formulu čarodejky Agnes de Glanville. V jaskyni utečencov v ktorej je aj legendárny boxer nájdete Pútnikov kameň. Použite naň znamenia Aard, Igni, Aard a prenesiete sa do skrytej časti jaskyne, v ktorej nájdete výbavu čarodejky Agnes.
6. Krvavé krídla
V noci nájdete na cintoríne v bažinách niekoľko Garkainov. Zabite ich vodcu Wespera a vezmite si jeho hlavu ako trofej. V jaskyni s druidmi je aj kráľovský lovec, ktorý vám za ňu dá 1000 orenov.
7. Upírka z bažín
V noci nájdete na cintoríne niekoľko Burx. Medzi nimi je aj Lilly. Zabite ju a jej hlavu si vezmite ako trofej. V jaskyni s druidmi je aj kráľovský lovec, ktorý vám za ňu dá 1000 orenov.
8. Objednávka: Bloedzuigerovia
Objednávku nájdete na tabuli pred špitálom. Starý druid, ktorý je v jaskyni v bažinách chce desať flaštičiek s krvou bloedzuigerov. Tých nájdete množstvo v bažinách. Za fľaštičky dostanete 200 orenov.
9. Objednávka: Nekrofágovia
Objednávku nájdete na tabuli pred špitálom. Starý utečenec z bažín chce päť čeľustí nekrofágov. Tých nájdete v meste pri horiacej veži, kúsok od domu Kalksteina. Čeľuste odovzdajte dedovi táboriacemu na cintoríne v bažinách za 250 orenov.
10. Objednávka: Duchovia
Objednávku nájdete na tabuli pred špitálom. Kalkstein chce štyri nádoby s prachom smrti, ktorý získavate z niektorých stvorení. Najmä z duchov/ prízrakov. Tých nájdete v niektorých hrobkách, ale dosť dávok prachu už aj môžete mať z predošlých kapitol. Kalkstein je v meste vo svojom dome neďaleko horiacej veže. Dá vám za ne 300 orenov.
11. Objednávka: Bruxy
Objednávku nájdete na tabuli pred špitálom. Veliteľ Jean Pierre chce šesť fľaštičiek s krvou brux. Bruxy nájdete v noci na cintoríne v bažinách. Získajte ich krv. Jean Pierre je v meste pri prechode do bažín. Dá vám za tú krv 300 orenov.
12. Objednávka: Garkainovia
Objednávku nájdete na tabuli pred špitálom. Kalkstein chce dve fľaštičky slín Garkainov. Garkainov nájdete v noci na cintoríne v bažinách. Za dve dávky slín vám zaplatí 250 orenov.